Aktualno / Javna razprava

Poziv županu: Omogočiti bolj demokratično in transparentno sprejemanje proračuna – Odgovor župana: “Podpiram pobudo”

Mestna občina Novo mesto je 7. oktobra 2019 s skromno objavo na enem od skritih zavihkov svojih spletnih strani obvestila javnost, da je proračun Mestne občine No vo mesto od 4. oktobra 2019 odprt in da gre v javno razpravo. Občinska svetnika Uroš Lubej in Maja Žunič Fabjančič sta župana Mestne občine Novo mesto pozvala, da naj omogoči bolj demokratično in transparentno sprejemanje proračuna.

Župan je svetnikom že odgovoril in v celoti podprl pobudo.

Pismo objavljamo v celoti.

POZIV ŽUPANU

Spoštovani župan,

Mestna občina Novo mesto je 7. oktobra 2019 s skromno objavo na enem od zavihkov svojih spletnih strani obvestila javnost, da je proračun Mestne občine Novo mesto od 4. oktobra 2019 odprt in da gre v javno razpravo. Predlagava, da javno razpravo o proračunu odpremo na način, ki bo dejansko omogočil vsem občankam in občanom ter zainteresirani javnosti, da se vključijo v to razpravo.

 

Proračun je temeljni dokument Mestne občine Novo mesto. Vsak občan ter tudi vsa zainteresirana javnost (društva in druge nevladne organizacije, podjetja, ki niso del širše občinske uprave) imajo pravico podati svoje predloge o tem, kako naj se ravna z občinskim denarjem. Mestna občina Novo mesto bi morala javnost o tej pravici obvestiti na podoben način, kot sporoča druge pomembne (in včasih manj pomembne) novice. To vključuje vsaj obvestilo na naslovni strani spletne strani, objavo na družbenih omrežjih ter sporočilo za medije. Predlagava, da se omogoči podajanje predlogov tudi prek elektronske pošte in ne zgolj preko navadne pošte.

 

Meniva, da je treba odpreti več komunikacijskih kanalov za oddajo predlogov in z zadostnim informiranjem omogočiti bolj vključujoče sodelovanje občank in občanov. Mestna občina Novo mesto je namreč šele 7. oktobra 2019 v zavihku »Postopki« in v podzavihku »Javne objave« objavila sklep, da se je začela javna obravnava. Se pravi, javnost je bila o začetku javne obravnave obveščena na tak način, da o tem vedo samo tisti, ki dovolj dobro poznajo spletne strani občine, da vedo, kje iskati posamezne objave. V sklepu je določen minimalni zakonski rok 14 dni ter tudi, da morajo biti predlogi poslani po navadni pošti do 17. oktobra letos. Pošiljanje predlogov na običajen način, se pravi, preko elektronske pošte ali prek spletne aplikacije ni možno.

 

Z željo, da bi kot župan omogočili bolj demokratično in transparentno sprejemanje proračuna, vas lepo pozdravljava,

Uroš Lubej in Maja Žunič Fabjančič,
občinska svetnika

ODGOVOR ŽUPANA

Župan Gregor Macedoni se je nemudoma odzval na pobudo in v svojem odgovoru zapisal, da v celoti podpira pobuodo, tako glede izpostavljene objave, kakor tudi glede dodatne poti za sporočanje pripomb prek elektronske pošte. Dodaja, da je oboje že bil uveljavljen standard in ni potrebe, da se ga spreminja.

.

Članek je bil nazadnje posodobljen

Napiši komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*