PETICIJA: GLAVNI TRG PRIPADA LJUDEM, NE AVTOMOBILOM

GLAVNI TRG PRIPADA LJUDEM, NE AVTOMOBILOM

Podpisniki peticije predlagamo zaprtje Glavnega trga za tranzitni avtomobilski promet. Glavni trg naj postane prostor druženja, srečevanja, poslovanja ter prostor za kulturno in umetniško aktivnost. Glavni trg naj bo cona za pešce, na kateri se dovoli zgolj avtomobilski dostop in nekaj parkirišč za stanovalce mestnega jedra, kolesarski promet, dostavo za poslovne prostore ter javni potniški promet.

Podpisniki peticije se zavzemamo, da Mestna občina Novo mesto nadaljuje in še poglobi vse programe, ki oživljajo Glavni trg, še posebej programe, ki spodbujajo bivanje in poslovanje v mestnem jedru. Prav tako je potrebno še pospešiti aktivnosti za gradnjo parkirne hiše v mestnem jedru, s katero bomo omilili težave s parkiranjem.

Podpisniki peticije podpiramo prenovo mestnega jedra. Ne podpiramo pa odločitve vodstva občine, v kateri je zapisano, da bo Glavni trg tudi po sprostitvi prometa po Sokolski ulici še naprej odprt za avtomobilski promet. Če bo promet potekal po Sokolski ulici, potem odprtje Glavnega trga za avtomobilski promet ne bo imelo nobenega pozitivnega učinka na zmanjševanje prometnih zamaškov v drugih delih mesta. Zato predlagamo, da Glavni trg – skladno z dolgoletnimi prizadevanji in pričakovanji občank in občanov – končno namenimo ljudem in ne več avtomobilom.

**tvoj podpis**

1,497 signatures = 150% Cilj
0
1,000

Povejte prijateljem:

   

Podpisniki peticije predlagamo zaprtje Glavnega trga za tranzitni avtomobilski promet. Glavni trg naj postane prostor druženja, srečevanja, poslovanja ter prostor za kulturno in umetniško aktivnost. Glavni trg naj bo cona za pešce, na kateri se dovoli zgolj avtomobilski dostop in nekaj parkirišč za stanovalce mestnega jedrakolesarski promet, dostavo za poslovne prostore ter javni potniški promet.

Pogled na Glavni trg, kot so si ga zamislili v ATELIERarhitekti, d. o. o., avtorji zmagovite rešitve na natečaju za prenovo odprtih javnih površin mestnega jedra Novega mesta. Vir: Mestna občina Novo mesto

Podpisniki peticije se zavzemamo, da Mestna občina Novo mesto nadaljuje in še poglobi vse programe, ki oživljajo Glavni trg, še posebej programe, ki spodbujajo bivanje in poslovanje v mestnem jedru. Prav tako je potrebno še pospešiti aktivnosti za gradnjo parkirne hiše v mestnem jedru, s katero bomo omilili težave s parkiranjem.

Želite razpravljati o temi? Imate drugačno mnenje? Imate svojo rešitev? Na dnu strani je možnost komentiranja!

Podpisniki peticije podpiramo prenovo mestnega jedra. Ne podpiramo pa odločitve, da bo Glavni trg tudi po sprostitvi prometa po Sokolski ulici še naprej odprt za avtomobilski promet. Če bo promet potekal po Sokolski ulici, potem odprtje Glavnega trga za avtomobilski promet ne bo imelo nobenega pozitivnega učinka na zmanjševanje prometnih zamaškov v drugih delih mesta. Zato predlagamo, da Glavni trg – skladno z dolgoletnimi prizadevanji in pričakovanji občank in občanov – končno namenimo ljudem in ne več avtomobilom.

Zadnji podpisi
1,497 Čedo Velašević Feb 04, 2019
1,496 Miran Kovač Feb 03, 2019
1,495 Simon Zlatanovic Jan 23, 2019
1,494 Rok Popovic Jan 23, 2019
1,493 Tanja Marence Jan 23, 2019
1,492 Aljaž Jarc Jan 23, 2019
1,491 Alenka Kulovec Jan 23, 2019
1,490 Tatjana Kupljenik Jan 23, 2019
1,489 Matjaz Somrak Jan 23, 2019
1,488 Manca Ljubi Jan 22, 2019
1,487 Matej Hrastar Jan 22, 2019
1,486 Mateja Mežnar Jan 22, 2019
1,485 Simon Pajk Jan 22, 2019
1,484 Matic Zupančič Jan 22, 2019
1,483 Maja Hrlec Gorše Jan 22, 2019
1,482 Joze Turk Jan 22, 2019
1,481 Urška Kristan Jan 22, 2019
1,480 Irena Tratar Jan 22, 2019
1,479 Lea Dragman Jan 22, 2019
1,478 Brina Strman Jan 22, 2019
1,477 Gregor Kos Jan 22, 2019
1,476 maja župan Jan 22, 2019
1,475 Mojca Ramuta Jan 22, 2019
1,474 Jerca Rifelj šobot Jan 22, 2019
1,473 Albin Barbič Jan 22, 2019
1,472 Tomaž Željko Jan 22, 2019
1,471 Vanja Kavšček Jan 22, 2019
1,470 Alenka Kovač Juršak Jan 22, 2019
1,469 urška juršič Jan 22, 2019
1,468 Maruša Barbo Jan 22, 2019
1,467 Ivan Ramuta Jan 22, 2019
1,466 Andreja Ravbar Jan 22, 2019
1,465 Sara Mirtek Jan 21, 2019
1,464 Jakob Košir Jan 21, 2019
1,463 Ales Primc Jan 21, 2019
1,462 Aleksandra Božič Jan 21, 2019
1,461 Mojca Gačnik Jan 21, 2019
1,460 Anica Selan Jan 21, 2019
1,459 Martin Kraševec Jan 21, 2019
1,458 Anže Strmec Jan 21, 2019
1,457 Nives Đapa Jan 21, 2019
1,456 Simona Bat Jan 21, 2019
1,455 Jure Švent Jan 21, 2019
1,454 Miha Ban Jan 21, 2019
1,453 Bojan Fabjan Jan 21, 2019
1,452 Mirza Imamovic Jan 21, 2019
1,451 Nina Kobe Jan 21, 2019
1,450 ciril kozolc Jan 17, 2019
1,449 Bor Ravbar Jan 17, 2019
1,448 Brigita Macedoni Jan 16, 2019

 

38 komentarjev

  1. Uroš Lubej says:

    Lahko komentirate.

    • Anastazija says:

      Kaj pa invalidi in starejši občani ki ne morejo peš? Na njih ste pa vsi pozabili? 😭😭😭 ni lepota vse, naj bo tudi nekaj logike pri odločanju!

      • Včeraj sem se sprehajala po centru Ljubljane, ki je zaprt za promet, 1 teden nazaj tudi v Zagrebu. V obeh mestih sem opazila segmenta, ki ste ju omenili in niso zgledali prav nič omejeni tako ali drugače. Z željo po ogledu centrov mest so prišli z vozički, berglami, svojci/prijatelji itd. Če je torej to izvedljivo v mestih kot je LJ, kjer peš zona obsega več sto metrov, kje se torej skriva problem zaprtja prib. 200m našega Glavnega trga? Mimogrede, v času prenove je na zaščitnih ograjah visel plakat, kako naj bi trg izgledal po prenovi, na katerem ni videti vozil-torej gre za zavajanje ljudi? Lp

      • invalidski voziček in berglje bodo pomoje še vedno dovoljene 🙂

  2. Lavra Fabjan says:

    Z velikim veseljem sem podpisala pobudo, ki sem jo prejela na svoj e-naslov. Vendar se žal ne strinjam z njo v celoti. Menim, da opcija parkiranja na Glavnem trgu (osrednji del trga – med mostom in vodnjakom) ni sprejemljiva za nikogar, tudi za stanovalce mesta ne. V tistem trenutku, ko se mora človek kakorkoli umakniti avtomobilu, za moje pojme ne govorimo o peš coni. Za kratkotrajni dostop z avtomobili do svojih bivališč v določenih urah dneva se strinjam, da je potrebno urediti zadevo, za večurno stanje avtomobila na tem delu mesta, pa se mi parkirišča ne zdijo upravičena. Menim, da je potrebno iskati rešitve za dolgotrajno parkiranje stanovalcev Glavnega trga v zalednih ulicah mesta.

  3. Končno je nekdo nekaj naredil, da bi bila županova predvolilna obljuba iz leta 2014 izpolnjena.

    • No, to je samo peticija, ki bo menda pripomogla oblasti, da se pametno odloči in spremeni odločitev izpred let, ki je očitno nihče več ne podpira.

  4. Povsem se strinjam s pobudo in sem jo z veseljem podpisala. Bi pa predlagala še to, da se nam, ki živimo v okolici tržnice in tu tudi parkiramo, omogoči izhod iz mesta tudi v smeri Seidlove ceste – lahko tudi po zalednih ulicah. Po zadnjem objavljenem predlogu, ki sem ga jaz videla, naj bi bil izhod za nas možen samo čez most. To pa pomeni, da bomo morali, če ne bomo takoj našli parkinga v bližini doma, narediti nov krog mimo bolnice – pa morda še kakšnega, saj bodo ta parkirišča bistveno bolj zasedena, kot so bila, ko se je parkiralo na Glavnem trgu. Za cesto mimo bolnice pa vsi vemo, da je ob določenih urah že zdaj povsem zabasana.

  5. Imam pripravljen Odlok o Glavnem trgu kot prireditvenem prostoru. Predal ga bom instituciji ali vplivnemu posamezniku, ki ve in razume, da si kultura in Novo mesto kot univerzitetno središče zaslužita “ljubljanski Kongresni trg” in ga bo znal ceniti in spraviti v življenje.

  6. Pingback: Peticija za Glavni trg brez avtomobilov | Dolenjska news

  7. Mojca Papic says:

    Z veseljem sem opazovala prenovo našega Glavnega trga in se veselila odprtja obljubljene dnevne sobe na prostem. Nato pa hladen tuš- z dnevno sobo ne bo nič, trg naj bi spet zavzeli avtomobili. Ne! Ne! Ne!

  8. Zapreti je potrebno celotno staro jedro (obe poti), ljudje se moramo navaditi ter vzeti čas in se sprehoditi tudi do Brega, Kapitla, Dolenjskega muzeja, Anton Podbevšek teatra, knjižnice, tržnice, Frančiškanov, šele takrat bo mestno jedro zaživelo in šele takrat bomo lahko zaužili lepote našega mesta.
    Avtomobil (razen dostave ter občanov centra) naj ostanejo na drugi strani Krke, tako bomo lahko, poleg v miru spite kave, piva, srečanja s starim znancem, ogledom družabne ali kulturne prireditve, zaključili ogled našega, prelepega mestnega jedra, in to celo z dvakratnim pogledom na našo lepotico Krko.
    Mislim, da je šoping centrov ter industrijskih con v okolici dovolj, zato naj jedro ostane kulturno in duhovno središče Novega mesta.

    Lp od kmeta iz okolice NM

    • Podeželan says:

      Se popolnoma strinjam!

    • Katarina in Vika s Šolske says:

      Kmet iz okolice Novega mesta, ČESTITAVA!
      Točno to je tudi najina misel, čeprav stanujeva v samem centru Novega mesta. Celotni otok je treba zapreti za tranzitni promet (dovoljena le dostava in stanovalci) in urediti sprehajališča ob naši lepotici Krki, ki so zdaj dokaj zanemarjena.

  9. Miloš Pilič says:

    Podpiram zaprtje celotnega Glavnega trga, obenem odkupiti bivši hotel Kandija in narediti večjo parkirno hišo ( malo v klet par etaž nad ) in parking za par turističnih busov. Od tu pa bi lahko vozil elektro taxi (zastonj?) kakor v Ljubljani.

    Gar. hiše pod Kapitljem ne podpiram, vozila iz mestnega jedra ven! Razen vozil stanovalcev in hotelskih gostov, seveda.
    Po Sokolski naj teče promet, dokler v drugi fazi ne bi naredili povezovalno cesto z mostom na Brodu in v smeri rondoja pri ADRIA d.d.. Na desnem bregu Krke pa rabimo obenem tudi povezovalno cesto iz Broda čez Mrzlo dol. proti Reg. košenicam in Poganci. Projekt ceste med Košenicami in Poganci je že zdavnaj narejen, samo v življenje ga je treba spraviti.
    To bi moral biti prioritetni občinski projekt, ker državne ceste še dolgo ne bo, s tem bi razbremenili tudi Kandijsko cesto, ki je edina glavna tranzitna cesta na desnem bregu Krke.
    Ker imam še nekaj idej, bom vesel povabila na kakšno okroglo mizo na to temo, ker želim prispevati udobnemu življenju v mestu vsem nam in našim potomcem.
    Miloš P.

  10. Opažam, da bi ljudje imeli na Glavnem trgu čisto vse razen ceste, pa vendar so določeni predlogi posameznikov neumesti, predvsem za stanovalce in poslovne subjekte, kar pa večine ljudi niti ne zanima. Peticijo sem podpisala in jo podpiram v tem delu, da je potrebno tranzitni promet omejiti na minimum. Ostale ideje o trgu brez avtomobila brez izjem, da naj se trg spremeni v prireditveni prostor in podobno, pa za prebivalce in poslovne subjekte pomenijo spodbujanje hujših posegov v njihove pravice, ki se jih ne sme zanemariti.

  11. A potem tudi v stari Ljubljani krsijo pravice stanovalcev in poslovnih subjektov, ker ti ne morejo npr. parkirat direktno na Presercu? Prav tako v Celju, Mariboru, Ptuju…Stanovalci in poslovni subjekti bi lahko imeli cas za dostavo in pa brezplacno parkiranje v Kandiji. To pa res niso neke razdalje za prehodit. Glavni trg ni samo od stanovalcev, ampak je predvsem last vseh mescanov in pripada vsem.

    • Tudi Varuh je že ugotovil kršitve ustavnih pravic v večjih mestih na to temo, da ne govorim o sodni praksi. Sicer pa se ne gre za parkiranje, ampak za pobude določenih posameznikov, da se popolnoma prepove uporaba trga za vse avtomobile brez izjem in pa še večja absurdna pobuda, da se sprejme odlok za prireditveni prostor. Živahen (dnevni) utrip Glavnega trga lahko predvsem opazujemo iz starih slik, ko je bilo “mesto” tudi bistveno bolj poseljeno. Omejevanje poslovnih subjektov in stanovalcev s časom dostave in dostopnosti do svojih objektov, izpostavljenosti nenehnemu hrupu zaradi prireditev ipd. ustvarjajo takšne pogoje v katerih večina ne želi poslovati, kaj šele živeti. Je pa res, da v kolikor se to ne dogaja na “dvorišču” drugih, so tudi banalne ideje za večino sprejemljive, s poudarkom, da se to izvaja daleč stran od njih. Potrebno je najti ravnovesje vseh interesov, tako vseh meščanov kot tudi ostalih, ki so neposredno deležni posledic izvedbe takšnih pobud. Glede na to, da se vam razdalja od kandijskega parkirišča ne zdi preveč za prehodit, vam predlagam, da začnete redno in brez izjeme uporabljati parkirišče, ki je od vašega doma oddaljeno vsaj 400m.

      • Nenehni hrup, ki onemogoča poslovanje? Koliko prireditev pa je v Novem mestu na letni ravni, da so tako moteči? Kam po vaše torej z vsemi dogodki? Na vas, morda pred Qlandio? Dejstvo je, da življenje v mestu prinese prednosti in slabosti, menim pa, da je teh dogodkov že tako in tako (pre)malo, da ne bi smeli motiti nikogar; za večino stanovalcev bi tudi rekel, da se udeleži vsaj kakšnega .. Sicer pa, v Ljubljani tudi večina hiš v centru nima parkirišča, je potrebno malce se sprehodit. Skratka, rešitev vseh teh tegob omogoča življenje izven centra mesta .. Lep pozdrav.

  12. Željko B. says:

    Podpiram glavni trg brez avtomobilov, mesto pa nujno potrebuje se kaksen most za razbremenitev prometa ter v Kandiji in pri KCJT parkirno hiso.

  13. Mestni center brez prometa, druge opcije ni. Se koncali niso pa ze vozijo po njem, sveze fuge na cesti so ze vse polomljene.

    Ce bo jedro zopet prometno ga ne bi potrebovali niti urejati, bi bilo ceneje in brez prometnih zamaskov.

    Problem je, ker ena gospa pravi, da nihce ne ve kje bi oz. je dosedaj odtekalo *sranje* (dobesedno) nasih vele mescanov? Tam kjer bi moralo menda ni, so bile cevi ne prazna ampak kar suhe. Edini razlog urejanja – komunala.

    Dovolj ga bodi, brz v avto in Vodnjaku na pir.

  14. Se strinjam. A se ne sme pozabiti na gibalno ovirane in prijazno rešitev tudi za njih.

  15. To NismJst says:

    Kako so lahko podpisi veljavni, ko pa se lahko podpiše vsak pod katerokoli ime ?
    Primer podpis Št: 1092.
    Peticija nima bistvenega pomena !
    Pozivam Policijo, da preveri ali prihaja do zlorabe osebnih podatkov saj se lahko uporabljajo podatki tretjih oseb.

  16. Menim, da lahko uresničimo v tem zahtevku “brez parkiranja” na območju Glavnega trga z nekaj lepotnimi napakami v smislu enosmernega prevoza trga od Rozmanove ulice preko Glavnega trga z izhodom na Kandijski most in prihodi na trg iz ulic, ki se vključujejo na trg z leve in desne smeri, označenimi parkirnimi prostori rezervirani za gostinske lokale, posamezne trgovine, tržnico, cerkev v času ko so odprti in kontrolo teh pravnih oseb njim dodeljenih parkirnih prostorov. Vsi, ki prihajamo na Glavni trg z namenom sprehoda, obiska cerkve, kakšne prireditve, ogleda galerije, samo na pijačo, obisk slaščičarne, čajarne in podobno, parkiramo zunaj centra. Ta zamisel lahko funkcionira le na osebni samopodobi, da naj bo Glavni trg namenjen pešcem in le redkim voznikom, ki lahko za omejen čas parkirajo na strogo določenih mestih. Kontrola smo vsi, ki imamo mesto radi. Mi smo tisti, ki radikalno takšen režim hočemo, potrebujemo.

  17. Mestno jedro Novega mesta ne pripada samo tisti peščici ljudi, ki živijo v njem in si mesto že prilaščajo. To je ena navadna svinjarija.
    Govori se “o razvoju mestnega središča.” Gostinski lokali pa v petek zvečer po odloku zaprti že ob 22.00 v prenovljenem Novem mestu. Živelo oživljanje mestnega jedra.

  18. Zdravo

    “Glavni trg, še posebej programe, ki spodbujajo bivanje in poslovanje v mestnem jedru”

    Se opravičujem veleumu, ki je naumil to. Ampak poslovanje in bivanje pa res ne gredo skupaj.
    Biva naj se na Slavka Grumi ali pa v Podbrezniku. Center pa naj se nameni poslovanju in družabno-kulturnim dogodkom. Če se že želi “oživit” mestno središče.

Napiši komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*